الکنو دستش را رونکرد، تصمیمی که رقابت ملی پوشان را بالا برده است

به گزارش مجله سرگرمی، محمد وکیلی در مصاحبه با خبرنگاران درباره بازی های تیم ملی در هفته دوم رقابت های لیگ ملت ها گفت: بازی مقابل ایتالیا به خاطر میزبانی شرایط خاص خودش را داشت و البته ایتالیایی ها نیز با ترکیب دوم در مسابقات حاضر شده اند و به همین دلیل بازیکنان جوان آنها نیز برای نشان دادن خود به کادر فنی برای حضور در المپیک تمام توانشان را به کار گرفته اند.

الکنو دستش را رونکرد، تصمیمی که رقابت ملی پوشان را بالا برده است

معروف برای جوانان اعتماد به نفس است

وی تأکید کرد: بنابراین بازی سختی از نظر روحی و روانی از دو تیم شاهد بوده ایم و در بسیاری از مواقع بازی گره خورد. در نهایت ملی پوشان ایران از پسِ کار برآمدند و پیروز شدند. وجود سعید معروف به عنوان لیدر و رهبر چه در زمین و چه در نیمکت تیم ملی اعتماد به نفس بالایی به جوان ها می داد که هر زمان احتیاج به تمام کردن کار باشد او حضور دارد.

الکنو دستش را رو نکرد

سرمربی تیم والیبال نوجوانان توضیح داد: برابر تیم ملی کانادا که یکی از رقبای ما در المپیک است، از آرایش و ترکیب مختلفی استفاده شد. در واقع الکنو دستش را مقابل حریفان المپیکی خود رو نکرد و در هر بازی و در هر ست، از بازیکنان متفاوتی استفاده کرد تا بررسی کانادایی ها درست نباشد.

ترکیب تیم ملی برای المپیک تعیین نیست

وی با تأکید بر اینکه کانادا و ایتالیا حریفان المپیکی ما هستند، ادامه داد: خوشبختانه از یک ارنج ثابت استفاده کردیم تا آنها تیم ملی را بررسی کاملی ننمایند و پی به ترکیب اصلی ما در المپیک نبرند. در واقع کسی ترکیب اصلی تیم ملی والیبال ایران را در المپیک نمی داند و این کار به واسطه حضور جوانان باانگیزه و بازیکنان باتجربه پیش آمده است. در بازی مقابل بلغارستان نیز در امتیازهای بالا پیروز شدیم و این نشان دهنده اعتماد به نفس بازیکنان برای جنگیدن و تسلیم نشدن است. در مجموع هفته دوم بازی های قابل قبولی ارائه کردیم و همچنین از تعداد بازیکنان زیادی استفاده شد. به جز شریفی تمام بازیکنان به کار گرفته شدند.

ریکاوری ها جواب داد

وکیلی گفت: آنچه که مسلم بود این است که فرایند تیم ملی در سرویس های پرشی بهتر شده است. محمد موسوی سرویس های خوبی زد و این نشان می دهد استراحتی که سرمربی تیم ملی در طول مسابقات به او داده کارساز است. از دو لیبرو تیم ملی نیز به تناوب استفاده شد و رقابت شدیدی بین آنها وجود دارد. بازی های اصلی تیم ملی از هفته سوم آغاز می شود، جایی که حریفان قوی تر خواهند شد.

آماده برای بازی های عظیم تر

وی گفت: تیم ملی در نقطه ای قرار گرفته است که برای بازی های عظیم تر مثل آمریکا، لهستان، صربستان و برزیل آماده است. الکنو انرژی بازیکنان را برای هفته سوم به بعد گذاشته است. امیدوارم بازیکنان به سلامت کافی رسیده باشند تا دست الکنو باز باشد و بتواند از تمام ظرفیت ها استفاده کند و ما نیز بتوانیم قضاوت درستی داشته باشیم. بارها گفته ام رقابت های لیگ ملت ها حکم بازی های تدارکاتی را دارد اما این بدان معنا نیست که شانسی برای کسب مقام نداشته باشیم و این به تفکرات بازیکنان و سرمربی برمی شود.

سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به اینکه پشتوانه خوبی برای تیم ملی وجود دارد، گفت: با اضافه شدن جواد کریمی رقابت بین او و وادی مانند سایر پست ها شکل خواهد گرفت. سعید معروف چهره ای بین المللی است و البته در تمام تیم ها مانند صربستان، لهستان و آرژانتین فاصله بین پاسور اول و پاسور دوم بسیار است و این به خاطر تعداد بازی هایی است که در پست پاسوری انجام می شود و تجربه به دست می آید.

رقابت شدید برای پوشیدن پیراهن تیم ملی

وی تأکید کرد: در سایر پست ها تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان داریم، کسانی که فکر می کردند والیبال ایران به آخر خط رسیده در این بازی ها متوجه شدند که چنین چیزی وجود ندارد و بازیکنان جوان فقط به تجربه احتیاج دارند و این باعث می شود که گرمای رقابت برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بین بازیکنان زیاد شود. در پست سرعتی زن محمد موسوی، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، مسعود غلامی و رضا عابدینی رقابت شدیدی با هم دارند، در سایر پست ها نیز شرایط همین گونه است.

وکیلی ادامه داد: در واقع تیم ملی تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوانان با انگیزه است و این نقطه قوتی محسوب می شود. در تورنمنت طولانی مانند لیگ ملت ها استفاده از بازیکنان مختلف باعث می شود که باتجربه ها دچار فرسودگی نشوند. پس از انتها رقابت ها می توانیم در فاصله دو هفته ای برای آماده سازی در المپیک نقاط ضعف تیم را رفع و بررسی خوبی انجام دهیم تا در المپیک یک پله بالاتر از لیگ ملت ها باشیم.

کشف بردیا سعادت

وکیلی درباره بردیا سعادت نیز گفت: زمانی که بردیا سعادت 16 سال داشت او را به عنوان کاپیتان تیم نوجوانان انتخاب کردم و سپس از او در تیم لیگ رجحان درنا استفاده کردیم. او به همراه بازیکن ایتالیا یکی از بازیکنان جوان لیگ ملت ها به شمار می رود.

وی در انتها گفت: بازی های لیگ ملت ها و پخش تلویزیونی آن یاری می نماید تا نوجوانان بیشتری به سمت والیبال حرکت نمایند. به حدود 19 استان رفته ام و از نزدیک شاهدم که بازیکنان نوجوانان با چه ذوق و انگیزه ای به سمت والیبال می آیند. 11 استان دیگر باقی مانده که به آنها نیز سفر خواهم کرد تا پشتوانه خوبی برای تیم ملی فراهم شود و روزی برسد که دیگر نگرانی برای آینده والیبال وجود نداشته باشد.

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146322

به "الکنو دستش را رونکرد، تصمیمی که رقابت ملی پوشان را بالا برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکنو دستش را رونکرد، تصمیمی که رقابت ملی پوشان را بالا برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید