شمار قربانیان زلزله و سونامی اندونزی به 1203 نفر رسید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، آژانس مدیریت بحران ملی اندونزی اعلام نمود: شمار قربانیان زلزله 7.4 ریشتری دو روز پیش در شهر پالو واقع در جزیره سولاوسی که باعث وقوع سونامی نیز شد، به 1203 نفر رسیده است. به گزارش رسانه های محلی اندونزی دولت این کشور در این خصوص اعلام نمود: مردم می توانند از سوپرمارکت های منطقه مواد غذایی را خریداری نمایند و هزینه آن را دولت می پردازد. سوتوپو پورو نوگروهو سخنگوی آژانس مدیریت بحران ملی اندونزی نیز گفت: مسئولین جزیره سولاوسی از 28 سپتامبر تا 11 اکتبر در منطقه وضعیت فوق العاده اعلام نموده اند.

شمار قربانیان زلزله و سونامی اندونزی به 1203 نفر رسید

در زمان وقوع سونامی صدها نفر از شهروندان برای شرکت در فستیوالی در ساحل بسر می بردند.

سولاوسی تقریبا در مرکز مجمع الجزایر اندونزی بین دریای فلورس و دریای سلب قرار گرفته است.

زمین لرزه سولاوسی شدیدتر از چند زمین لرزه بزرگ و مرگبار چند سال اخیر در اندونزی از جمله، زمین لرزه 2006 در یوگیاکارتا و زمین لرزه تابستان گذشته در لومبوک بود.

زمین لرزه سال 2004 در سوماترای اندونزی، با قدرت 9.1 ریشتر و بیش از 220 هزار کشته، یکی از بزرگترین و مرگبارترین زمین لرزه های دنیا در دهه های اخیر به شمار می رود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4177

به "شمار قربانیان زلزله و سونامی اندونزی به 1203 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان زلزله و سونامی اندونزی به 1203 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید