طرز تهیه موهیتو با عسل، یک نوشیدنی ایده آل برای تابستان

به گزارش مجله سرگرمی، موهیتو یک نوشیدنی سرد است که در تابستان سرو می شود. این نوشیدنی با عسل هم قابل تهیه بوده که همراه با یخ، نعنا و لیمو سرو می شود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه موهیتو با عسل را توضیح دهیم.

طرز تهیه موهیتو با عسل، یک نوشیدنی ایده آل برای تابستان

خبرنگاران | سرویس آشپزی - در تهیه موهیتو از لیمو، نعناع و آب گازدار استفاده می گردد، اما از عسل هم به اسم یک طعم دهنده می توان استفاده کرد، در اینصورت این نوشیدنی را موهیتو عسل یا موهیتو با عسل می نامند. اگرچه انواع مختلفی از این نوشیدنی مانند موهیتو توت فرنگی، موهیتو هندوانه و موهیتو خیار وجود دارد، اما مواد اولیه پایه (یخ، نعنا و لیمو) و روش تهیه همه آن ها مشابه است و فقط در طعم دهند های استفاده شده تفاوت دارند.

طرز تهیه برترین نوشیدنی با عسل

مواد مورد احتیاج برای تهیه یک لیوان موهیتو عسل با حجم میانه به توضیح زیر است:

مواد لازم
نعناع تازه5 الی 6 شاخه
لیمو ترش2 عدد
آب گازدار (سودا)250 سی سی
عسل1/2 قاشق غذاخوری
یخبه اندازه لازم

چند نکته:

  • حتما از نعناع تازه بهره ببرید.
  • در صورتی که طعم آب گازدار را دوست ندارید یا به هر علتی نمی خواهید از آن بهره ببرید، سودا را با آب جایگزین نمایید و اندازه اندکی زنجیل به مواد اضافه کنید. زنجبیل را باید با رنده ریز کاملا رنده کنید.
  • برگ های نعناع را از ساقه جدا کنید. توجه داشته باشید که فقط باید برگ نعناع را در نوشیدنی به کار ببرید و نباید ساقه همراه آن باشد.
  • بسته به اینکه حجم لیوان چقدر است، مقدار مواد اولیه می تواند تغییر کند.
  • برای یک لیوان میانه حدود 5 الی 6 قالب یخ مکعبی احتیاج است.
  • اگر دوست دارید که موهیتو شیرین تر باشد، از یک قاشق غذاخوری عسل بهره ببرید.

طرز تهیه موهیتو عسل

  1. عسل را در اندازه کمی آب حل کنید.
  2. یکی از لیموترش ها را پوست بگیرید، هسته های آن را جدا و خرد نمایید.
  3. برگ های نعناع به همراه یخ، لیموترشی که در مرحله قبل آماده نموده اید، عسلی که در آب حل شده است و اندازهی از آب گازدار را درون مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید.
  4. لیموترش دیگری که در مواد اولیه داشتیم را به قطعات حلقه ای و نازک برش بزنید و چند عدد از برش ها را در ته لیوان به دیوار داخلی بچسبانید. برای اینکار تنها کافی است برش های لیمو را کمی روی دیواره لیوان نگهدارید.
  5. سپس آب گازدار را اضافه کنید و برای مخلوط تهیه شده در مرحله 3 هم فضایی را در لیوان، خالی بگذارید.
  6. اکنون مابقی مواد را به لیوان اضافه کنید.
  7. چند عدد از برش های حلقه ای لیمو را برای تزیین روی لبه لیوان قرار دهید. برای اینکار یک برش کوچک به آن بزنید و روی لبه لیوان قرار دهید.

چند نکته:

  • اگر از مخلوط کن های قدیمی که تیغه ضعیفی دارند، استفاده می کنید، می توانید یخ را قبل از آنکه درون مخلوط کن بریزید با هاون کمی خرد کنید.
  • در ابتدا اندازه کمی از آب گازدار را همراه با نعناع و یخ در مخلوط کن می ریزیم، در این مرحله از اندازهی آب گازدار فقط برای بهتر مخلوط شدن یخ و نعناع استفاده می کنیم، بنابراین تمام آن را در این مرحله به مواد اضافه نکنید، زیرا در اثر مخلوط شدن، گاز آن از بین می رود و نوشیدنی طعم اصلی خود را از دست می دهد.
  • آب گازدار را تا زمان تهیه موهیتو در یخچال نگهداری کنید تا خنک بماند و یخ ها دیرتر آب شوند.

به همین سادگی می توانید موهیتو با عسل را تهیه کنید و از نوشیدن آن در گرمای تابستان لذت ببرید. بعلاوه می توانید آن را در میهمانی های تابستان هم سرو کنید و همراه با دوستان و عزیزان تان از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

سایر نوشیدنی ها با عسل

در تهیه انواع نوشیدنی سرد و ساده برای تابستان، می توان از عسل به جای شکر استفاده کرد؛ اما در ادامه انواع نوشیدنی با عسل را که می توان به سادگی تهیه کرد، به شما معرفی نموده ایم:

  • 8 نوع شربت عسل مجلسی خوشمزه برای برطرف عطش
  • طرز تهیه 8 نوع شربت سکنجبین با عسل
  • طرز تهیه شربت نعنا به 4 روش

سخن آخر

علاوه بر رنگ و طعم دلپذیر، این نوع از موهیتو به علت داشتن عسل، لیمو شیرین و نعناع تازه یک نوشیدنی مقوی محسوب می گردد. به علاوه یخ فراوانی که در این نوشیدنی وجود دارد، می تواند به سرعت حرارت بدن را کم کند، به همین علت در فصول گرم بسیار ایده آل و مطبوع خواهد بود. حتی می توانید برای فرزندان تان هم موهیتو با عسل را آماده کنید.

در آخر پیشنهاد می کنیم اگر به نوشیدنی های خنک تابستانی علاقه دارید، طرز تهیه 10 شربت ضد عطش و خوشمزه تابستانی و طرز تهیه انواع موهیتو خنک تابستانی (12 دستور موهیتوی میوه) را هم در خبرنگاران از دست ندهید!

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: setare.com
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155527

به "طرز تهیه موهیتو با عسل، یک نوشیدنی ایده آل برای تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه موهیتو با عسل، یک نوشیدنی ایده آل برای تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید