مالوی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوی تایمز، جیمز مالوی که در سمت معاون عملیات دریایی، برنامه و استراتژی پنتاگون فعالیت می کرد، عازم بحرین شده تا به عنوان فرمانده جدید ناوگان پنجم ایالات متحده مشغول به کار گردد.

مالوی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین شد

جیمز مالوی پیش از این در مناطق مختلف خاورمیانه از جمله کویت، بحرین و امارات متحده عربی فعالیت نموده است.

گزارش ها حاکی است که مالوی اوایل هفته جاری به در محل ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین مستقر شده و منتظر معرفی رسمی به عنوان فرمانده این ناوگان است. فرماندهی جیمز مالوی بر ناوگان پنجم ایالات متحد نیازمند تایید سنای آمریکا است.

این اقدام پنتاگون در پی مرگ دریادار اسکات استرنی انجام می گردد. جسد اسکات استرنی روز شنبه در محل اقامتش در بحرین پیدا شد. مقام های آمریکایی و بحرینی مرگ او بر اثر وقوع جرم و جنایت را رد نموده اند و برخی از گزارش حاکی است که او ظاهرا خودکشی نموده است.

با این حال هنوز مقام های پنتاگون به صورت رسمی در خصوص مرگ دریاسالار اسکات استرنی ابراز نظر ننموده اند.

گزارش ها حاکی است که اسکات استرنی، ساکن شیکاگو در سال 1982 در رشته اقتصاد از دانشگاه نوتردام فارغ التحصیل شد و در همان سال به نیروی دریایی پیوست. وی در سال 1984 به عنوان خلبان در نیروی دریایی آمریکا فعالیت خود را شروع کرد.

دریاسالار استرنی در ماه مه امسال به عنوان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و نیروی های دریایی ائتلاف در منطقه منصوب شد که فرماندهی بیش از 20 هزار نیرو را به عهده داشت.

ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا وظیفه تامین منافع و امنیت آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، خلیج عدن، دریای سرخ و بخش هایی از اقیانوس هند را به عهده دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7765

به "مالوی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالوی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید