160 مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران پذیرش شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین شمشیری ظهر سه شنبه در نشست خبری گفت: اولین همایش ملی پسته ایران در سال 93 در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار گردید و این همایش دومین همایش ملی پسته ایران است که در رفسنجان برگزار می گردد.

160 مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران پذیرش شد

وی اضافه کرد: از سال گذشته برنامه ریزهایی در این خصوص اجرا شده است و سعی کردیم همایش سال جاری متفاوت تر از همایش قبلی باشد این همایش در قالب چهار محور با حضور صاحب نظران و اساتید بزرگ پسته ارائه می گردد.

شمشیری به محور اول این همایش تحت عنوان ارائه مقالات علمی گفت: از مجموع مقالات ارائه گردیده به دومین همایش ملی پسته، 160 مقاله از 20 مرکز دانشگاهی بزرگ کشور پذیرفته گردیده اند و بیشتر مقالات رسیده از نقاط مختلف کشور هستند که این نشان دهنده فراگیر بودن تحقیقات پسته است اینکه مختص به منطقه خاصی نیست.

وی توضیح داد: در کنار این همایش، نمایشگاه محصولات مرتبط با پسته نیز از 20 تا 23 شهریور در سالن شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار خواهد شد و تمام نهادهای مرتبط با کشاورزی و پسته و شرکتهای بزرگ برای حضور در نمایشگاه دعوت گردیده اند و این اولین تجربه ما در این زمینه است.

دبیر همایش ملی پسته ایران مطرح نمود: در این همایش یکسری میزگردهایی تحت عنوان تجربه موفق توسط باغداران بزرگ پسته صورت می گردد که باغداران تجارب خود را با اشتراک خواهند گذاشت و محورهای این میزگرد جذاب است.

شمشیری به محور دیگر این همایش که بازرگانی، اقتصاد و فراوری پسته در شرایط سخت است اشاره و توضیح داد: در این محور تجمع خرده مالکان، مدیریت هزینه های فراوری و آینده نگری در فراوری پسته و بازرگانی و فروش آن مورد بحث قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در محور دیگر این همایش به مدیریت باغ پسته بحث تغذیه ای، آفات و بیماریها و افزایش عملکرد پسته، فراوری پسته ارگانیک و مدیریت منابع آبی پرداخته می گردد.

دبیر همایش ملی پسته ایران به محور چهارم این همایش نیز اشاره نمود و گفت: محور چهارم دومین همایش ملی پسته، برگزاری کارگاه های آموزشی است که این کارگاه ها تحت عنوان هرس و تربیت درختان پسته، تغذیه در سیستم های آبیاری تحت فشار و مشاهده اثرات اقلیمی در باغات پسته و روشهای اندازه گیری افلاتوکسین و آشنایی با ذخایر ژنتیکی پسته توسط مدرسان و کارشناسان خبره برگزار خواهد شد.

شمشیری ابراز داشت: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و معاون وزیر جهاد در امور خشکبار از جمله میهمانان کشوری افتتاحیه این همایش هستند.

وی توضیح داد: این همایش با مشارکت پژوهشکده پسته کشور، انجمن علوم باغبانی ایران و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می گردد و مدیریت جهاد کشاورزی رفسنجان در مدیریت میزگردها در این همایش یاری شایانی داشتند.

دبیر همایش ملی پسته ایران همچنین یادآور شد: 50 شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ثبت گردیده است که 8 تا 10 شرکت دانش بنیان هستند با این شرکتها مسیری خوبی باز گردیده که نتیجه کار تحقیقاتی به صورت محصولاتی عرضه و استفاده گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2424

به "160 مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران پذیرش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "160 مقاله در دومین همایش ملی پسته ایران پذیرش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید